קרב אחר – צה"ל נערך מחדש

קובי פינקלר No Comments on קרב אחר – צה"ל נערך מחדש

שנת 2022  תהפוך לשנת  האימונים. מ'חודש מלחמה' לכ-15  תרגילים חטיבתיים ועד פי שניים יותר אימוני-פרט, למילואים | כל הפרטים על התאמת הצבא לאתגרים החדשים

צילום: דובר צה"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: דובר צה"ל

צה"ל נערך ל'קרב אחר' כלשונו. לא עוד הימים שבהם למפקד הפלוגה לא הייתה יכולת לקבלת תמונת אמת מגופי המודיעין השונים, לא עוד מערכות סלולר צבאי שקורסות בזמן אמת. לא עוד חוסר באימונים, מבטיחים בצבא.

צה"ל ופיקוד הצפון נערכים ל'קרב אחר'. קרב שבו  למפקדי השטח יהיה בזמן אמת את כל המידע המודיעיני העדכני ביותר, קרב שבו מערכת משואה  750 דור 5 תוטמע עמוק בתוך היחידות הקרביות  וקרב  שבו לטכנולוגיה יהיה משקל משמעותי ביותר. ואחרי כל זאת, צריך לזכור כי אירוע  לא מתוכנן או לא חכם יכולים להרוס הרבה.

את שנתו האחרונה של הרמטכ"ל אביב כוכבי  ניתן יהיה לסכם, אם לא הפתעות אחרות,  כשנת האימונים. לאחר שנה וחצי בה צה"ל התאמן ותרגל תחת הגבלות נגיף הקורונה, סיכמו הרמטכ"ל ומפקדי זרוע היבשה כי בשנה הקרובה לא יהיה חייל בכוחות המילואים בצבא היבשה שלא יתאמן. כוחות צבא היבשה יתאמנו כ-%30 יותר משנת 2021 וכ-%50 יותר משנת 2020 ;מדובר בעלייה משמעותית בכלל הפרמטרים וכמויות האימונים, כאשר הדגש הוא על אימונים משולבים, רב-זרועיים, אימוני פרט ואימוני מפקדים. מדובר בשנה עם כמות תרגילי החטיבות והגדודים המתוכננת הגבוה ביותר מזה 2017.

הערב ( חמישי) סיימה  עוצבת געש אוגדה 36 חודש מלחמה  שמטרתו בחינת העבודה המשותפת של כלל הדרגים באוגדה (צק"ח-צק"ג-צק"פ) תוך תרגול הרציפות התפקודית של הכוחות, שילוביות מכלולי האש והמודיעין ומיקוד היעדים בלחימה בסביבה אורבנית ובנוכחות אוכלוסייה.

בשבוע שעבר, קיימה האוגדה תרגיל מפקדות דו-יומי במתאר צפוני אשר בחן את מעבר האוגדה ויחידותיה משגרה לחירום תוך כדי הוצאת חייגן של גיוס מילואים "תחת אש' והנתונים  טובים. כ־% 80 אחוז ממשרתי המילואים של חטיבת "עציוני", חטיבת המילואים של אוגדה 36 ,התייצבו לזימונם לתרגול ושיפור יכולות בניית המטרות, סגירת מעגלי האש, והשמדת אויב התקפי.


מדובר בזימון הגדול ביותר של כוחות מילואים באוגדה מאז התפרצות נגיף הקורונה והתרח"ט הראשון של החטיבה מזה 4 שנים. בשנה האחרונה תרגלה החטיבה אימון באש, אימון שמירת כשירות פרט וסיימה לפני מספר חודשים תעסוקה מבצעית בגזרת יהודה ושומרון בנוסף, בתרגיל, שהסתיים הערב, נבחנו מספר שיטות תקיפה חדשניות על מנת ליישם את השיטה היעילה.

כך, היחידה הרב-ממדית- ״רפאים״ תרגלה  פעילות בשטחים שונים, בנויים ומורכבים ,הפעילה ושילבה את יכולות צה״ל הרב-זרועית בממדי הלחימה השונים, תוך רתימת יכולות מרחביות לצד יכולות מבצעיות וטכנולוגיה מתקדמת עבור הכוחות המתמרנים בקצה.


היחידה בחנה  גם שיטות ואמצעי לחימה חדשניים שישולבו בעתיד בתפוצה רחבה לחטיבות המתמרנות בצה״ל. בין היתר לקחו חלק בתרגיל חיל האוויר, אגף המודיעין, אגף התקשוב, וכלל חילות היבשה.  בתרגיל שולבו מאות אנשי מילואים שזומנו בכדי לבחון את כשירות האוגדה ויחידותיה ללחימה בעומק שטח האויב אל מול צבא הטרור חיזבאללה.

זאת ועוד. במהלך החודש, שתרגל  בפועל את כלל מפקדות פיקוד הצפון, בוצע התרגיל המטכ"לי "אבן גזית"  שדימה תרחיש רב-זירתי במיקוד בזירה הצפונית ובמקביל אליו התקיימו תרגילי מפקדות ותרגילים אוגדתיים הכוללים פריסת כוחות בשטח בשיתוף כוחות סדירים ומילואים בים, באוויר וביבשה בתרחישי לחימה וסייבר.

.



0 תגובות